Ali Baru Jer Muatnaik Status Terkini, Sekali Adik Dia Syuk Datang Bagi Komen Yang Mengejutkan Ramai

Berita membabitkan saman balas pelawak Ali Puteh terhadap kakak iparnya Nor Hidayah Mohd Ali beberapa hari lalu seakan ‘melet0p’ kembali.

Pada hari pertama berita tersebar, Ali sudah memuatnaik status di Instagram merujuk kepada isu tersebut, namun terpaksa menutup ruangan komen.

Selepas tampil memberi penjelasan, Ali dilihat sudah membuka semula ruangan komen bersama dengan posting baru.

Jika sebelum ini, timbul perbezaan pendapat di kalangan warganet apabila gigih memberikan hujah masing-masing berkenaan isu saman Ali dan Hidayah.

Dah macam ada dua pasukan ‘berbalah’ pula, di mana team Ali melawan team Hidayah. Ada yang menyokong Ali, ada juga yang menyokong Hidayah.

Bagaimanapun menerusi perkongsian terbaru Ali, rata-rata komen ditinggalkan warganet kali ini bersifat positif.

Meskipun Ali hanya berkongsi gambar pergi memancing, tapi kebanyakan memberi kata-kata berbentuk nasihat dan sokongan kepada Ali merujuk kepada isu dengan Hidayah.

” Sabar lah ali. Orang kalau dah tak suka.. Kau terangkan lah kebenaran macam mana pun.. Still dia tak akn suka kau.. Still dia akan nmpk salah kau. Bagus kau tak pedulikn apa orng nk kata..,” tulis Ghoul

Komen Syuk Kicuk, adik Ali Puteh curi tumpuan

Menariknya, dalam banyak-banyak komen ditinggalkan warganet, terselit satu komen adik Allahyrham Abam yang bernama Syuk.

Menggunakan ID SyukKicuk, adik Ali itu dilihat bukan sahaja meninggalkan komen, namun sempat berbalas komen dengan warganet lain

” Alhamdulillah.. Sedikit sebanyak ada banyak jugak komen-komen yang baik untuk ngah.. Alhamdulillah..” tulis Syuk

Kemudian menerusi komen Syuk itu juga, beberapa warganet lain tampil membalas sehingga Syuk dilihat berbalas komen dengan warganet.

Ia susulan salah faham timbul apabila seorang warganet meminta Syuk agar berdiam diri sahaja dan jangan masuk campur dalam isu membabitkan Ali dan Hidayah.

Individu bernama Azriea menulis “Lebih baik Syuk Kicuk diam dari berkata apa-apa sebab orang luar kan. Takpe lah Allah ada tak lama lagi terungkai la cerita sebenarnya.”

” Assalamualaikum sis.. Maaf sebelum ni pernah nampak saya keluarkan apa-apa statement ke melalui ig saya ini? balas Syuk.

” Saya pun sedar siapa saya.. Kalau sis tengok posting-posting yang sebelum ini, adakah saya ada buat posting mengenai kes Ali dgn dayah..?

” Kalau sis tengok betul posting saya banyak melawat ke kubvr arwh abam dan gambar bersama arwh..

” Dan lagi satu, saya pun berharap sis doakan yang baik-baik saja.. Itu saja.. Maaf kalau ada silap..” tulis Syuk.

Bagaimanapun Syuk kemudian meminta maaf di atas salah faham tersebut, “Rilek-rilek salah paham je ni.. Jangan marah-marah Azrieaa misunderstood jer.. Maaf kalau saya da silap.. Ampunnn”