Allahuakbar, Sikit Lagi Tu. Rakaman Detik Detik Sebuah Lori Dekat Lampu Isyarat Buat Ramai Kecutt Perut Tengok

Ke.malangan jalan raya boleh dikatakan berlaku pada setiap hari atas beberapa beberapa fakt0r, antaranya sikap diri dan cuai ketika pemanduan.

Banyak ke.malangan jalan raya berp.unca daripada sikap manusia yang dikaitkan dengan sikap mengejar masa hingga tidak sabar, suka berlumba, mahu cepat sampai ke tempat dituju.

Fakt0r lain yang dipercayai menjadi punca ke.malangan ialah sikap cuai pemandu, mengantuk, cuaca buruk, keadaan jalan raya dan kenderaan yang tidak sesuai, lebih muatan dan sebagainya.

Namun, melihat kepada banyak kess ke.malangan seperti dilaporkan dalam media, memandu laju adalah p.unca yang paling banyak dilaporkan. Apabila dilaporkan bahawa kenderaan yang terbabit dalam sesuatu ke.malangan itu terb.abas ia memberi gambaran bahawa kenderaan itu dipandu laju.

Memandu laju, tidak kira sama ada lori, kenderaan awam, kereta atau motosikal, dikaitkan dengan masa. Aklbat mahu mengejar masa untuk sampai ke tempat dituju, mereka memandu kenderaan atau menunggang motosikal melebihi kelajuan biasa.

Melalui satu perkongsian di laman Facebook Info Roadblock JPJ/Polis, dilihat satu rakaman dashcam sebuah lori nyarls mer.empuh sebuah motosikal dan kereta di persimpangan lampu isyarat Kampung Pengkalan Batu, Mersing pada pagi tadi.

Pakcik Tu Boleh Jeling Lagi

Rakaman DashCam sebuah lori nyaris merempuh sebuah motosikal dan kereta di persimpangan lampu isyarat Kampung Pengkalan Batu, Mersing pada pagi tadi. #inforoadblock

Rakaman DashCam sebuah lori nyaris merempuh sebuah motosikal dan kereta di persimpangan lampu isyarat Kampung Pengkalan Batu, Mersing pada pagi tadi.#inforoadblock

Posted by Info Roadblock JPJ/POLIS on Saturday, February 6, 2021

 

Reaksi Orang Ramai

Allahuakbar bila a.jal belum sampai… Alhamdulillah pakcik steady.

G.ila2…bila belum smpai aj.al lg mcm tu LA..helmet blh s.eret tepi t.anker jer… apapon moga semua sihat dan jaga diri baik-tidak.

So bkn brek tk mkn la ye.. Ni kejor lampu kunin nk ke merah la kn.. Elok je dia brek dpn nun.. Pe lgi kasi s.aman lerr,lnggar lampu merah dahh.

Benda ni lah pling aku t.akut bila bwk motor dan st0p dkt lampu isyarat..mata akn sentiasa menilau2..sentiasa tgok side mirror..pling s.eram yang mcm ni.

ArticleByOM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.