Anak Kerap Ber4k Ingatkan AIahan Susu, Sekali Doc Cek, Ibunya Terkejvt Ini Yg Terjadi.

Bila kita ada anak kecil, pengawasan setiap masa harus dibuat.

Tidak boleh seminit pun kita Ieka, terutama bila anak kita sudah boleh bergerak seperti merangkak.

Kisah ini dimuatnaik oleh laman Facebook Penang Kini mengisahkan bagaimana ibu ini cem4s.

Ini kerana anak nya c1rit bir1t dan doktor pun tidak tahu apa punca pada awalnya. Semoga kisah ini menjadi pengajaran untuk semua ibu bapa.

Kejadian ni dia tengah seronok pegang pasu tu.

Sekali mummy jerit panggil dia, terus pasu skli dgn tanah pasir tu jatvh atas dia.

Pada ibu2 penggemar pokok indoor, please letak tempat tinggi2.

Ni lah kesiIapan besar sy. Lepas kejadian ni anak sy c1rit bir1t tervk.

Sehari belas2 kali dia ber4k. tak tahu punca dari mana. Hari ke3 kami bwk klinik.

Bagi makan ubat pun sama jgk. Seminggu tak elok lagi, isap susu je ber4k.

Sampai Iuka tervk tlalu kerap ber4k.

Pegi KK pn doc minta tukar susu shj. time ni mmg xterlintas lgsg sb pasir tanah ni dah termasuk dlm mulut dia.

Esok tu dh start ber4k berd4rah. P4nik terus bwk h0spital bhg kecem4san.

Kalau lambat sikit, kmungkinan doc ckp akn kena j4ngkitan kvman.

Dr xray apa semua elok je.. kembvng perut pun tak.

Doc pun tak tahu apa punca. Doc just cakap mungkin aIIergic susu..

Tapi 2,3kali tukar susu pun tetap sama. lepas tukar susu soya baru ok.

Dah tak ada ber4k2.

Sebelum discharged doc pakar plk cakap tak logik sebab susu,ni mesti ada sebab lain.

Kalau aIIergic susu, kenapa selama ni elok je takde pape.

Lepas akak sy tnya, hari tu jatvh pasu, ada termakan pasir tanah tak?.

Allah, baru sy teringat kejadian tu. Cari gambar ni n tgok tarikh tu memang beberapa hari sebelum adik c1rit b1rit.

Maafkn mmy, lps ni mmy alert. Nak berhias deco rmh kena mesra anak2 kecik.

Komen Netizen

Sumber : Penang Kini,majalah utusan