Baru Jer Ulas Isu Pasal Eira Aziera, Pengacara Fedtri Ditimpa KmIangan. Tak Sangka Ini Kata-Kata Eira

Terkini, pengacara Ahmad Fedtri Yahya berkongsi perkembangan dirinya selepas terlibat dalam satu insiden kmIangan yang mengakibatkan keced3raan pada bahagian mukanya kelmarin.

Fedtri yang berkongsi keadaan beliau menerusi satu hantaran di Istagram dengan memuat naik gambar dirinya yang kini sudah berada dalam keadaan stabil.

Bagaimanapun, menurut Fedtri, dia menganggap insiden yang menimpa dirinya itu sebagai satu hal yang mempunyai hikmah di sebaliknya.

” Salam Jumaat. Hari berkah. Ujian tanpa diduga. Kun faya kun.

” Semoga menjadi kafarah d0sa. Pasti ada hikmah,” coretnya dalam posting tersebut.

Fedtri turut berkongsi keadaan wajahnya yang terpaksa menerima jahitan akibat kmIangan yang menimpanya selepas terjatuh sewaktu menunggang sebuah basikal.

” Syukur atas ujian ini. Betapa baiknya Allah dengan menghadirkan orang sekeliling yang cukup-cukup baik. Nikmat yang cukup besar.

” Doakan kesembuhan untuk semua,” tulisnya.

Terdahulu, Ahmad Fedtri dilaporkan terlibat dalam satu kmalangan selepas terjatuh ketika cuba menunggang sebuah basikal usai membuat liputan program Kayuhan Hari Malaysia.

Fedtri ulas mengenai isu yang melibatkan Eiira.

Sementara itu, beberapa hari sebelum Fedtri kmIangan beliau ada mengulas isu membabitkan influencer bernama Eiira Aziera yang dikatakan menghina seorang wanita.

Apa yang menarik perhatian adalah, Fedtri dikatakan membuat komen yang menyebelahi Eiira, meskipun waktu itu ramai mengec4m Eiira.

Fedtri membalas ciapan seorang warganet yang menulis kapsyen “Sebab tu aku benci perempuan Kedah bebel”.

Ciapan individu tersebut telah merujuk kepada Eiira Aziera yang berasal dari Kedah di mana video beliau memaaki makcik pemilik restoran di Melaka yang hangat diperkatakan ramai.

Fedtri beri reaksi positif

Bagaimanapun berbeza dengan pengacara dan personaliti TV, Ahmad Fedtri Yahya yang memandang dari sisi positif.

” Saya kenal ramai perempuan Kedah. Elok je. Tengok keimanan orang jugalah.

” Bukan kategori cakap satu ayat penuh b#bi anak h4ram semua. Jenis ni tak tahulah nak cakap apa,” ciapnya.

Kerana nila setitik, habis rosak susu sebelanga. Tetapi, janganlah dipukul rata kerana rambut sama hitam, hati lain-lain.

Berikut pula reaksi dari Eiira

” السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه .

” Eiira dikhabarkan Pengacara Senior TV3 Fedtri Yahya telah terlibat dengan ke-malangan jalan raya.

” Follower-follower Eiira yang Eiira sayang tolong sama-sama doakan agar abang Fedtri Yahya cepat sembuh dan kembali bertugas seperti biasa. In Shaa Allah. Ameen Ya Rabb,” tulis Eiira.

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata warganet melupakan seketika perbezaan pendapat dengan Eiira sebelum ini dengan mendoakan Fedtri Yahya.

” Semoga Allah swt berikan kesembuhan segera kepada Fedtri dan permudahkn segala urusannya di dunia dan akhirat..amiin” tulis Zura

” Yaa Eiira..kami turut sama doakan …walaupun iera di kecam..tapi itulah manusia tak lepas dari d0sa., sama-sama kita..baiki diri aamin2,” tulis Ita

Sumber: trendingsangat.pw