Budak Lelaki Comolot tu, dan Ibunya Siarkan Video Menerangkan Sesuatu yg Mengejutkan Semua

Pelbagai kecaman yang menghujani Nora dan anaknya susulan kejadian tersebut.

Sebahagian netizen juga mempersoalkan mengapa remaja lelaki dalam video tersebut tidak membuat sebarang pengakuan dan permohonan maaf secara terbuka.

Susulan kejadian itu, anak sulung Nora, Mohd Syakir Iman Johan telah bersuara hari ini dengan mengatakan dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang menyebarkan video tersebut.

Namun, budak lelaki yang merupakan bekas kekasih anak Nora, telah tampil bersuara meminta maaf dan meminta orang ramai henti sebarkan videonya bersama anak Nora.

Ibu kepada remaja terbabit yang dikenali sebagai Zuher turut meminta maaf keatas kesilapan anaknya itu.

Ibu kepada Zuher menyatakan anaknya masih muda dan telah melakukan kesilapan yang besar.

Dia juaga meminta maaf kepada Nora Ariffin serta keluarganya diatas apa yang berlaku.

Dia harap semua ini dijadikan pengajaran dan hentikan penyebaran video anaknya itu.

Simpati Dengan Keadaan Nora

Lebih mengeejutkan, remaja perempuan itu merupakan salah seorang anak perempuan kepada penyanyi popular Nora Ariffin iaitu Putri Nur Dahlia.

Sejurus selepas itu, Instagram Nora dibanjiri dengan pelbagai komen termasuk kec4man daripada netizen yang mempersoalkan mengenai tindakan anaknya.

Bagaimanapun, rata-rata meluahkan rasa simpati ekoran penyanyi turut menerima khabar dvka pada pagi Rabu mengenai pem3rgian ibu mertuanya, Nora Abdullah.

Susulan itu juga, Nora memuat naik satu hantaran di laman Instagram nya yang mana dia dengan berat hati akui pelaku di dalam video tersebut adalah anak perempuannya.

Jelas Nora, dia sebagai seorang ibu telah cuba sedaya upaya untuk mendidik anak-anaknya dengan cara terbaik.

Dan mengharapkan orang ramai memberi ruang seketika kepada mereka.

Keluarga Nora Akan Jumpa Keluarga Lelaki

Dalam pada itu, abang kepada remaja perempuan tersebut turut telah mengeluarkan kenyataan di media sosialnya dengan

memaklumkan bahawa perbuatan adiknya dan remaja lelaki itu sememangnya salah dan mengaibkan.

Namun begitu, dia meminta agar orang ramai menghentikan tohmahan kepada ibu

kerana yang melakukan kesalahan tersebut adalah adik serta remaja lelakinya itu.

Dalam perkongsian terbarunya, Syakir Iman memaklumkan bahawa mereka akan bersemuka dengan keluarga remaja lelaki dan akan

menyelesaikan masalah ini agar tidak terus menular kerana bukan hanya satu video sahaja tetapi lebih daripada itu.

Sehubungan dengan perkongsian yang dibuat oleh Syakir, rata-rata warganet telah memberikan kata-kata semangat untuknya menjadi

seorang abang yang tegas dan matang dalam menyelesaikan masalah anak remaja masa kini.

Mereka juga berharap agar kejadian seperti itu tidak berulang kerana memberi kesan buruk kepada keluarga dan juga masyarakat sekeliling mereka.

Remaja Lelaki terbabit minta maaf

Sebelum ini, Instagram Nora Ariffin tiba-tiba dibanjiri komen netizen mengecam tindakannya sebagai ibu gara-gara satu video tular.

Dalam video tersebut, seorang remaja perempuan dan lelaki dilihat bercium mulut di tempat awam.

Setelah video tersebut tular, ramai netizen membuat spekulasi mengatakan remaja perempuan tersebut adalah anak Nora.

Zuher Minta Maaf

Gepostet von Powerlicious am Freitag, 4. September 2020

Nora memberitahu dia sebagai ibu telah cuba untuk mendidik dan membimbing anaknya serta memberikan apa yang terbaik.

Namun sebagai manusia, manusia tak boleh lari dari kesalahan.

Ibu Zuher bersuara tentang isu terbabit

Nora juga turut mendoakan agar anaknya dapat belajar dari kesalahan itu dan akan menjadi lebih baik di masa akan datang.

Ibu Zuher Minta Maaf

Gepostet von Powerlicious am Freitag, 4. September 2020

Penyanyi ini turut meminta agar orang ramai memberikan dia dan keluarganya ruang buat masa sekarang.

“Saya di paksa”-Putri Nur Dahlia

Sementara itu, Putri menerusi akaun Twitter miliknya menjelaskan situasi sebenar dan mengakui dirinya dipaksa.

Dalam pada itu, Putri Nur Dahlia menerusi laman Twitter miliknya membalas komen netizen dengan mengatakan dia dipaksa oleh bekas kekasihnya untuk melakukan perbuatan tidak senonoh itu.

Dakwa Putri Nur Dahlia, bekas kekasihnya secara tiba-tiba bertindak sedemikian.

Sehingga menyebabkan dirinya terkaku dan tidak dapat berbuat apa-apa.

“Saya dipaksa. Dalam video itu pun boleh nampak saya ke belakang dan cuba mengelak.

Selepas ia berlaku saya duduk diam kerana saya malu dan tak tahu nak buat apa. Saya tak sanggup nak tumbuk dia.

Tapi saya marah dia selepas video itu dan kami sudah putus,” jelasnya menerusi akaun Twitter itzputridahlia.

Putri Nur Dahlia mengakui dirinya dipaksa oleh bekas kekasih untuk melakukan aksi tersebut.

“Saya dipaksa… dalam video itu pun boleh nampak saya ke belakang, saya cuba mengelak.

Selepas benda itu berlaku saya macam duduk diam sebab saya malu dan tak tahu nak buat apa.

“Saya tak sanggup nak tumbuk dia ke apa tapi saya marah dia selepas video itu, kami dah putus.

Demi Allah selepas video itu, saya marah dia sebab sebelum itu saya sudah kata tidak mahu melakukannya.

“Nak tolak macam mana lagi saya terkejut.

Kalau korang dalam situasi sama dengan kekasih korang yang korang dah nasihat banyak kali jangan buat macam itu dan dia.

dah tarik muka ke mulut, nak buat apa, nak tumbuk pun masa saat itu tak terfikir,” tulisnya.

Rata-rata peminat terus mendoakan Nora dan diberikan kekuatan

“Kesian Kak Nora, bertalu-talu ujian menimpa, kematian suami, anak dan terbaru mertua..

timbul lagi ujian perangai anak. Lihatlah betapa cekal dan tenang Kak Nora memberi kenyataan, rendah diri tidak melenting dan sangat profesional. Semoga Kak Nora tabah,

Inilah realiti ujian mendidik anak muda masa kini..

Kadang kita dah sehabis baik jaga anak namun kerana satu alpa mereka jatuh dalam lembah dosa.

Sabarlah Kak Nora.

“Sy pun bapa tunggal , ada ank 5 perempuan, apa2 pun berdoa pd Allah moga lindungi dan beri ketakwaan dlm mendidik ank2.

“Iman tak dapat diwarisi, ia tiada ditepian pantai. Kadang2 mak ayah dah didik elok, tapi anak2 yg buat perangai. Yg kena tempiasnye mak ayah jugak. Alahai.

“Bila seorang anak lakukan perkara yg salah , kita jgn lah salahkan mak ayh nya,jgn pndng sinis mak ayhnay ..

mak ayah ni sbnarnya dah didik anak2 dia sehabis baik ,dah tanamkan ilmu agama sehabis baik dalam diri anak2 tapi kita yg anak2 ni buat segalamya tanpa fikir air muka keluarga , maruah mak ayah ,

so salah diri kita dan org diluar sana ckup blame ibu bapa bila anak mereka lakukan kesilapam ..iman xdapat diwarisi .. semoga allah merahmati keluarga kita semua ..amin

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!