Ini Calon Madu Sy yg Ke-8, Bukan Sy T0lak poligami Tapi Suami nak Poligami yg Macam ni

Selain memberi keizinan buat suami tercinta untuk berkahwin dua, seorang wanita yang dikenali sebagai Syiela Rashid berjaya mencuri tumpuan netizen.

Ini apabila dia sanggup mengikuti proses ijab dan kabul suaminya itu.

Wanita tersebut turut memuat naik beberapa posting, foto dan video semasa majlis perkahwinan suami tercinta berlangsung.

Officially akak dapat adik perempuan

Suamiku syurgaku. Ku berlindung di bawah naungan mu.

Yang menyampaikan kasih Allah untuk diriku. Selamat Pengantin Baru Abang.

Menerusi video berdurasi 41:01 saat, Syiela Rashid berkongsi live majlis akad nikah suaminya bersama madunya yang digelar adik.

Siapkan Sendiri Kelengkapan

Video tersebut turut kelihatan ahli keluarga mereka.

Di samping itu, dia turut menyiapkan pelbagai kelengkapan pernikahan suaminya selain berada di sisi suaminya sepanjang proses ijab dan kabul berlangsung.

Selain itu, wanita itu turut menemani suaminya semasa makan beradab. Wanita itu turut memegang tangan dan suami dan madunya.

Lebih menjadi perhatian apabila wanita tersebut dikatakan sangat kuat semasa tempoh majlis tersebut berlangsung.

Majlis sanding suamiku

Dah 5 tahun lebih akak tak pakaikan sampin untuk pengantin lelaki.

Sejak mendirikan rumah tangga dengan kanda akak hanya mekapkan dan groom pengantin perempuan je.

Hari ini setelah 5 tahun berlalu. Akak refresh balik kemahiran lama akak.

Semalam praktis sekali pakaikan sampin untuk kanda. Ok. Jari akak masih lembut rupanya.

Maklumlah mak andam kata sang kanda haha.

Head to toe kanda hari ni special touch by MUA Syiela Rashid.

Untuk majlis akan datang attire kanda akak yang designkan special untuk hari tersebut.

Jelas Syiela lagi, semua persiapan termasuk pakaian pengantin disediakan olehnya.

 

 

Siaran langsung perkahwinan abang khubaib ramli

Posted by Ayed Ramli O on Saturday, September 19, 2020

Dia turut memberitahu baju pengantin yang bakal dipakai oleh suaminya nanti merupakan rekaan istimewanya.

Madu saya calon kelapan suami, Tak t0lak poligami sebab suami hajat p0ligami selepas kahwin

Bagi kebanyakan wanita bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih.

Apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami.

Namun, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, Rosyilah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan.

Malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.

Perkongsian Rosyilah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21.

Dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi netizen.

Rosyilah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan.

Ini termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.

Menurutnya, dia tidak pernah menghalang suaminya berpoligami sama ada dengan anak dara atau pun janda.

Malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami.

Katanya, madunya itu adalah calon kelapan buat suaminya sebagai isteri selepas gagal dalam pencarian sebelum ini.

“Saya tidak halang suami untuk berpoligami lagi sebab suami hajat untuk berpoligami selepas kami berkahwin.

“Sebelum ini ada tujuh calon, namun mereka semua menolak disebabkan oleh tidak setuju dengan poligami ini,”

Dia berkata ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Jalan Padang Sanai, Kuala Nerang di sini hari ini.

Katanya, calon kelapan ini kebetulan hadir temuduga pada 1 Februari bagi jawatan eksekutif pemasaran syarikat milik suaminya.

“Semasa temuduga saya tengok reaksi suami suka pada wanita itu.

Dan saya boleh baca dan faham keadaannya selepas dia diterima kerja sehari kemudian.

“Seminggu selepas itu suami menyatakan hasrat kepada Ain.

Dan setuju untuk kahwin sebelum mereka bertunang pada 15 Mac lalu,” katanya.

Rosyilah berasal dari Alor Janggus, Alor Setar adalah ibu tunggal kepada dua anak perempuan mendirikan rumah tangga bersama Khubaib pada 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.

Suaminya itu pula mempunyai enam cahaya mata iaitu dua perempuan serta empat lelaki hasil perkahwinan pertama dan lapan anak tinggal bersama mereka.

Manakala anak bongsu Khubaib tinggal dengan bekas isteri pertama di Kelantan.

Tambah Rosyilah yang juga merupakan jurumekap artis sambilan berkata, beliau bersedia untuk berpoligami.

Ini selepas membuat persiapan lebih awal sejak lima tahun lalu.

“Selepas berkahwin, saya berjanji dengan diri sendiri, kalau ada orang lain nak masuk dalam kehidupan ini (poligami) saya terima.”

Ini selepas saya tanya pendapat kawan-kawan lain untuk fahami poligami.

“Kita bila dah reda tentang poligami benda jadi biasa walaupun pada awalnya agak sukar.

Saya sudah bersedia lebih awal untuk masuk dalam dunia berkongsi kehidupan seperti ini,” katanya.

Hak Telah Dirampas?

Selain memberi keizinan buat suami tercinta untuk berkahwin dua, seorang wanita yang dikenali sebagai Syiela Rashid berjaya mencuri tumpuan netizen.

Ini apabila dia sanggup mengikuti proses ijab dan kabul suaminya itu.

Namun apa yang mengejutkan tular pula satu komen yang mend3dahkan wanita ini dahulunya pernah juga m3rampas hak orang lain

Pemilik akaun yang menggunakan nama Rindiani Rin MN mendakwa, hak sepupu beliau yang mempunyai anak 6 telah dirmpas

Menurut Rindiani lagi, ini merupakan kifarah kerana telah Syiela Rashid juga pernah merampas hak orang lain.

Syikea Rashid sebelum ini tular selepas memuat naik beberapa posting, foto dan video semasa majlis perkahwinan suami tercinta berlangsung.

Suamiku syurgaku. Ku berlindung di bawah naungan mu.

Yang menyampaikan kasih Allah untuk diriku. Selamat Pengantin Baru Abang.

Menerusi video berdurasi 41:01 saat, Syiela Rashid berkongsi live majlis akad nikah suaminya bersama madunya yang digelar adik.

Video tersebut turut kelihatan ahli keluarga mereka.

Di samping itu, dia turut menyiapkan pelbagai kelengkapan pernikahan suaminya selain berada di sisi suaminya sepanjang proses ijab dan kabul berlangsung.

Selain itu, wanita itu turut menemani suaminya semasa makan beradab.

Wanita itu turut memegang tangan suami dan madunya.

Lebih menjadi perhatian apabila wanita tersebut dikatakan sangat kuat semasa tempoh majlis tersebut berlangsung.

Jelas Syiela lagi, semua persiapan termasuk pakaian pengantin disediakan olehnya.

Dia turut memberitahu baju pengantin yang bakal dipakai oleh suaminya nanti merupakan rekaan istimewanya.

Susah jumpa macam akak ni.

Dalam status terbaru, wanita tersebut juga berkongsi bagaimana dia berusaha dan begitu teruja menyediakan pakaian untuk majlis pernikahan suami

Apa-apa pun kita tunggu reaksi dari pihak satu lagi, dan di harapkan segala konflik dapat di selesaikan dengan baik.

Cerewettt…. Yesss…

Akak sgt cerewet dalam hal2 tertentu terutamanya dalam menyediakan attire untuk hubby tak kisahlah untuk apa2 occasion dan utk ke pejabat.

On 5/9 hr tu pi fitting baju hubby utk majlis kesyukuran akan dtg.

Sempena perkahwinan kami dulu sekaligus juga sempena perkahwinan kanda yg baru.

And lepas tu Alor Setar pkpd… Maka akak terpaksa berhubung dgn tailor tru wsap je..dan baju siap, pos je lah.

Inilah antara rutin tahunan akak, mengikut keperluan…

Menyelak idea memikirkan pakaian yg sesuai untuk si dia..

Dan… Bukan baru hr ni akak buat keje ni…dah bertahun2 dulu lagi..

Dan dr pengalaman itu kami dah beberapa kali bertukar tailor dah

Btw VIP Tailor ni mmg terbaik setakat ni
Highly recommended..

Butik dia kat bangunan sebelah city point alor setar..

Tailornya kreatif dan pandai buat design moden dan yg penting dia blh buat macam kehendak kita

Entry ini khas untuk para isteri yg suka jadi image consultant suami mcm akak…

Blhlah pi try tgk situ ye.

Sumber: kingfuad