“Kesian dia sejuk” – [VIDEO] Iembu Terper4ngkap Dalam Banjir Buat Netizen Sebak

Seperti yang semua sedia maklum, hujan lebat minggu lepas telah menyebabkan beberapa daerah di negeri Pahang mengalami banjir. Banjir kali ni cukup dahsy@t sehinggakan ada rumah yang ditenggelami air hingga ke paras bumbung.

Selain dari penduduk, haiwan sekitar kawasan kej4dian juga turut terkesan dengan banjir ini. Satu video yang tuIar oleh @fyqamurfiqah berkenaan kej4dian banjir itu mendapat perhatian netizen yang turut terkesan. Dalam video tu kita boleh tengok haiwan ternakan terp4ksa ‘berendam’ tatkala banjir. Korang tengok video kat bawah ni.

https://twitter.com/fyqahmurfiqah/status/1347069916583641098?s=19

Kesian dia sejuk

Kesian admin tengok lembu-lembu dalam video ni. Mesti sejuk kan berendam dalam banjir tu. Lapar pun satu, rumput takde nak makan macam mana. Nasib baik ada orang datang hulur makanan.

Update terbaru dari Fiqah.

Alhamdulillah harini dah surut sikit. And ada sekor lembu yg baru beranak dalam air.

Video dari makcik i yang dekat kemaman.

https://twitter.com/fyqahmurfiqah/status/1347381796254535683?s=19

Saudara Zaqwan pula ada berkongsi klip dimana dapat dilihat lembu dihanyutkan oleh arus banjir. Cuma tidak dapat dipastikan dimana kejadian itu berlaku.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM