Meh Datang Rumah, Kalau Velfire Kena Tarik Memang Kau Makan Penampar – AIi Puteh

Minggu lalu, tumpuan media dan orang ramai tertumpu kepada berita berhubung keputusan mhkamah melibatkan tuntutan faraid yang difailkan balu Allahyrham Abam Bocey, Siti N0rhidayah Mohd Ali.

Hidayah, 28, antara lain menjelaskan dia berpuas hati dengan keputusan Mhkamah Rendah Syariah Shah Alam yang menetapkan pembahagian berdasarkan hukum syarak.

Difahamkan harta Allahyrham membabitkan rumah, kereta, wang ringgit, barang peribadi seperti jam tangan, kasut, telefon bimbit, kamera dan barangan lain.

Ketika di luar mhkamah, antara soalan ditanya wartawan kepada Hidayah adalah berkenaan kereta Velfire milik arwh Abam yang didakwa sudah ditarik.

” Keputusan untuk berpindah ke rumah itu pun, tak tahu lagi. Tunggu urusan faraid ini diselesaikan.

” Nak dapatkan kereta semula pun, insya Allah. Kereta kena tarik tak benar. Kereta masih ada, tapi saya tak nak komen lebih lanjut. Nanti akan tahu juga,” kata Hidayah

Bagaimanapun kenyataan Hidayah itu dilihat bercanggah dengan penjelasan AIi Puteh.

AIi menerusi kenyataan peguamnya, Noorazmir telah mengesahkan Toyota Vellfire milik Allahyrham itu sudah dilelong bank pada 19 Ogos lalu.

” Apa yang saya maklum, kereta itu sudah dijual dan dilelong. Kereta itu atas nama Allahyrham,” kata Noorazmir .

AIi sound netizen tanya soalan pasal Velfire

Sejak dari keputusan mhkamah itu, sepatutnya tiada isu berbangkit yang timbul kecuali berkenaan kereta Velfire tersebut yang pastinya cuma salah faham sahaja.

Sementara itu AIi dilihat berkongsi status di Instagram beliau dengan memuatnaik gambar aktiviti sehariannya.

” Dah jom balik..apa lagi h3ntamlah netizen gambar ni…sedap membaca ni” tulis AIi.

Kebiasaannya setiap perkongsian AIi pasti akan disambut dengan kata-kata caacian dan pr0vokasi netizen, namun AIi tidak pernah membalas komen-komen negatif tersebut.

Bagaimanapun tidak kali ini apabila seorang netizen dilihat sengaja mencabar kesabaran AIi.

” Nak tahu satu jer, Velfire kena tarik ke tak sebenarnya?” tulis individu terbabit

Tanpa disangka, AIi dilihat telah membalas komen tersebut dengan kata-kata agak pedas.

” Meh datang rumah, kalau kena tarik (Velfire), memang kau makan penampar jurus ke-3,” balas AIi.

Tidak cukup dengan respon balas AIi, seorang individu yang AIi anggap seperti adik sendiri iaitu Syuk telah membalas komen individu terbabit.

” Kang orang tu dah cakap dah kena tarik. Kalau tak percaya meh datang rumah, kalau nak jumpa AIi nanti deal..aduhh” balas Syuk mempertahankan AIi.

Susulan dari komen AIi itu jaga, beberapa indvidu lain turut meninggalkan komen balas, ada yang menyokong AIi dan ada juga yang mengh3ntam Ali.

AIi kemudian dilihat meninggalkan satu lagi komen kepada seorang netizen lain dengan kata-kata pedas.

” Tengok IG anak kecik tu…jaga makan minum anak lagi baik dari menyebok hal orang…esok-esok anak lapar kang tak makan pulak…bapak keja mencari d0sa je…ajak jumpa datang umah tak berani pulak” tulis AIi.