Pihak Pengamal Perubatan Darussyifa Tampil Rungkai Punca Sebenar Ketukan Pintu Misteri

Salam admin. Harap admin boleh siarkan kisah dalam rumah tangga saya sekarang. Habis ikhtiar dah saya ni.

Saya dan suami beli rumah tahun 2018. Awal tahun. Kami hias rumah cantik cantik, deko sana sini. Semuanya ok sangat sangat sampailah awal tahun ni.

Sejak awal January tahun ni, kami mula dignggu. Bukan kaleng kaleng gngguan dia yeee. Ni saya sedang menaip ni pun dia tengah ketuk ketuk tingkap bilik.

Mula mula kami kerap dengar orang mnangis diselang seli dengan ketawa. Almost hari hari dengar.

Satu hari tu, saya nampak anak sulung saya masuk bilik untuk tidur. Saya yang tutup lampu bilik dia sebab dia dah tertidur dulu. Tiba tiba pergi ruang tamu, saya nampak anak sulung saya.

Saya tanya buat apa kat sini? Tadi mama nampak dah masuk bilik. Masa bila turun?

Dia kata, “Mama ni suka la mengusik. Abang ada kat sini dari tadi”. Berlari saya pi bilik dia. Kosong bilik. Tak ada orang. Itu tak seram sangat.

Lepastu, saya dan suami selalu terdengar orang ketuk tingkap bilik kami. Rumah kami dua tingkat. Siapa nak ketuk malam malam ni.

Suami saya kata sabar jangan layan. Ok saya sabar. Dia ketuk lagi saya sabar lagi. Pastu dia ketuk lagi. Saya terus jerkah, “kau nak apa”.

Tiba tiba dia mengiiIai seumpama mengej3k sayaaa.. Then ketawa. Kemudian dia ketuk lagi, lama lama then hilanggg tak ada dah.

Baru baru ni awal bulan 6 je suami dah dipanggil bertugas. Saya dah mula risau. Mula takut balik sebab suami takde.

Suami saya bekerja shif. Dalam seminggu mesti ada kerja malam. Satu pagi tu, saya siapkan sarapan. Buat kopi dalam teko yang memang dah lama dengan keluarga saya.

Tapi pagi tu teko tu pecahhh retak seribu. Saya cuba husnuzon. Saya buat kopi dalam teko lain. Pecah juga.

Kemudian macam biasa suara mengiiIai lagi sekaliii seolah mengej3k. Saya sampai dah tak tahan saya mnangis. Tapi bila saya mnangis, hantu tu pun ikut mnangis. Lagi sayu pulak dari saya yang mnangis pecah 2 teko.

Mental betul rasa. Saya dengan suami panggil macam macam orang dah datang tengok. Elok sekejap jee. Pastu jadi balik.

Tengah solat pun kena kacau..

Saya sampai str3sss sangat sangat. Kalau saya nak bersama dengan suami memang rasa ada orang perhatikan. Kena tutup semua lampu sampai tak nampak apa barulah selesa.

Kalau nak solat, bacaan selalu ke laut sebab terdengar je kat telinga dia ketawa mengej3k. Tengah mandi lagi lah rasa diperhatikan. Hilang privasi sungguh sungguh..

Satu hari saya duduk fikir dari mana datang gngguan ni. Fikir punya fikir barulah saya teringat.

Memang sah inilah punca gngguan. Gngguan ni bermula lepas suami saya yang suka sangat bergurau, suka main main ni buat sesuatu yang dia rasa lawak kot.

Malam tu saya suami dan anak anak tengok movie hantu kat ruang tamu. Tiba tiba dengar orang ketuk pintu. Padahal pintu kayu belah dalam terbuka.

Grill je tutup. Kalau ada orang ketuk pintu memang nampak lahhh… Mula mula bunyi ketuk tu kami semua diam.

Siapa ketuk tu, masuklah…

Lepas lagi satu ketukan tu, suami saya boleh main main cakap sambil gelak gelak. Dia kata, “Siapa ketuk tu, masuklah. Buat apa duk kat luar tu.. Mehla masuk buat macam rumah sendiri”.

Saya ingat, saya marah suami saya giila giila sebab cakap benda macam tu. Tapi malam tu tak jadi apa apa. Tapi sejak dari tu la semua gngguan ni terjadi.

Suami saya memang baik, happy go lucky, sembahyang memang tak tinggal tapi tulah suka bergurau bukan bukan..

Saya nak pesan, janganlah buat main benda benda macam ni. Jangan jadi macam suami saya yang happy go lucky entah apa apa.

Dan satu lagi sesiapa yang tau orang pandai berubat, pandai tengok tengok, tolong lah letak no telefon atau alamat orang tu kat ruangan komen.

Sumber:Kisah Rumah Tangga

Ini Kenyataan Dari Pihak Pengamal Perubatan Tradisional Darussyifa

Gangguan misteri ketukan pintu dan gegaran jeriji besi yang ‘mengacau’ empat negeri di beberapa kawasan perumahan sejak pertengahan bulan lalu ‘bukan kerja manusia’.

Misteri itu yang sedang diteliti Persatuan Perubatan, Pengubatan dan Kebajikan Islam Malaysia (Darussyifa’) yakin gangguan itu dilakukan makhluk halus, jin atau syaitan.

Sehingga kelmarin, Johor menjadi negeri keempat yang penduduknya diganggu ketukan pintu tengah malam dan dinihari, selepas isu sama melanda Selangor, Melaka dan Negeri Sembilan.

Berkongsi dengan Mingguan Malaysia, Pengerusi Darussyifa’, Abdul Rahman Ahmad berkata, pihaknya menerima laporan berhubung gangguan misteri berkenaan di beberapa kawasan dan setakat ini mendapati tiada kelibat lembaga, entiti atau kesan tapak kaki.

Ini sekali gus katanya, membuktikan gangguan itu bukan kerja manusia.

Menurut beliau, gangguan berkenaan mungkin disebabkan keadaan ’emosi’ atau persekitaran kawasan tertentu yang kurang mengamalkan kehidupan berasaskan ajaran agama Islam.

“Kami meneliti kes tersebut seperti yang dilaporkan dan didapati tiada pula kesan tapak kaki manusia atau haiwan, bayangan atau lembaga hitam yang kelihatan menunjukkan ini kerja manusia. Jadi, kami yakin ini adalah gangguan makhluk halus, jin dan syaitan.

“Kita tidak menolak, gangguan emosi ketika pandemik, keadaan setempat yang kurang mengamalkan kehidupan Islam boleh menjadi punca insiden misteri itu boleh berlaku,” katanya ketika ditemui Khamis lalu.

Gangguan misteri yang pertama kali menghantui penduduk Sabak Bernam kini sudah merentasi Melaka, Johor dan Negeri Sembilan.

Bukan sekadar itu, bermula dengan hanya ketukan pintu rumah dan gegaran jeriji besi, misteri itu turut melibatkan ketukan pintu bilik tidur serta gegaran di bumbung rumah.

Sementara itu, Ketua Lajnah Tarbiyyah, Disiplin dan Tatatertib Darussyifa’, Abdul Rashid Ahmad berkata, tujuan gangguan itu hanyalah sekadar untuk menakut-nakutkan dan mengacau emosi masyarakat.

“Gangguan makhluk halus, jin dan syaitan ini bertujuan membuatkan kita takut. ‘Mereka’ mahu kita rasa takut, risau dan jiwa kacau. Bukan untuk tujuan pukau atau mencuri.

“Tetapi kita perlu kembali semula kepada Allah SWT. Hidupkan kembali ibadah dan kehidupan berasaskan Islam. Selalu berjemaah solat hajat dan bacaan Yasin beramai-ramai terutama dalam rumah bersama keluarga,” katanya.

Sumber : Utusan Online