‘Saklt Czer Lahirkan Adik Belum Hil4ng, Pergilah Main Di Taman Syurga Anakku’

Merasai saat kehil4ngan seseorang yang kita sayang adalah momen yang sangat pedlh apatah lagi, insan tersebut pernah menvmpang dalam rahlm kita selama sembilan bulan.

Di Facebook, Nurul Atikah berkongsi kisah mengenai pemerglan anaknya disebabkan mas4lah saluran pernfasan terlalu semplt..

Aku pasrah

Muhammad Yusuf Mikael bin Abdul Gani. Mumy halalkan susu mumy sayang. Mumy redha anakku.

Adik tinggal mumy atas pangkuan mummy. Mummy mengucap dekat adik, terus adik tersentak walaupun adik tak sedar. Sakit czer lahirkan adik pun belum hil4ng dik.

Pergilah bermain di taman syurga anakku. Doa mummy sentiasa mengiringi mu. Anak yang sangat baik. Lepas ni ta ada yang kejvt mummy ajak main 4 pagi.

Tak ada lagi gelak tawa anak mumy. Allahuakbar sesungguhnya ujlan mu terlalu berat ya Allah. Aku redhaa, aku pasrah. Tunggu mummy abah dan abang ya sayang.

Allah tak akan ujl di luar kemampuan kita. Maafkan mummy anakku.

Menurut Atikah, anak keduanya iaitu Muhammad Yusuf Mikael telah menghembvskan nfas terakhlrnya di H0spltal Pulau Pinang. Sebagai ibu dia redha dengan ujlan yang diberikan oleh Allah terhadapnya. Bercerita mengenai lebih lanjut, Atikah memberitahu bahawa anaknya itu lahir tidak cukup bulan. Jelasnya lagi, anaknya turut mempunyai mas4lah saluran pernafasan yang semplt. Hanya doa dan keajaiban yang mampu diharapkan oleh Atikah sepanjang anaknya berada di h0spital.

Mummy harap dktor cakap tlpu

Mummy harap apa dktor cakap semua tlpu yusuf tak krltlkal. Mummy nak pelvk Yusuf rindu sangat. Mummy nak anak mummy balik.

Nak anak mumy sihat. Minta semua doakan malaikat kecilku. Dari Bagan specialist adik kena tukar ke Island H0spital bila keaadan adik makin kritlkal adik trus masuk lcu H0spital Pulau Pinang.

MuMmy abah masuk tengok adik. Panggil adik. Walaupun d0ktor bagi ubat tidur adik dengar mummy dan abah panggil adik.

Kuatnyaa adik sayang sekuat nama adik. Bagi yang tanya kenapa Yusuf masuk icu, saluran pernafasan yusuf terlalu semplt dan ada lagi sebab lain berkenan dengan saluran pernafasan dia.

Buat masa sekarang dktor kata Yusuf kritikal tapi mummy tak percaya cakap dktor sebab mummy percaya anak mummy kuat.

Comel sangat Yusuf tadi bersih putih sangat adik. Doktor cakap mummy dan abah kena bersedia dengan keadaan adik macam ni.

Sebelum ini, Atikah turut memaklumkan yang anaknya itu telah ditukar-tukarkan ke pelbagai h0spital sebelum di bawa ke Hospital Pulau Pinang. Jelasnya lagi, dktor turut memintanya dan suami agar bersedia dengan keadaan anaknya pada masa tersebut.

Sumber: Nurul Atikah.