“Syafiq tak mengantuk..”

SEBERANG PERAI – “Dia tidak meng4ntuk, sebaliknya cuba me­ngelak sesuatu di tengah jalan, tetapi saya tidak pasti apakah objek itu.”

Itu kata Ahmad Ibrahim, 56, bapa kepada pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad yang terlibat dalam kem4langan selepas kenderaan pelbagai guna jenis Toyota Vellfire yang dipandunya terbabas di Ki­lometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini awal pagi semalam.

Dalam kem4langan kira-kira pukul 4 pagi itu, tiga dilaporkan terbnuh iaitu bayi lelaki Muhammad Syafiq yang berusia 22 hari, Muhammad Aisy Saqeef, ibu mertuanya, Zainan Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an.

Kenderaan Toyota Vellfire dipandu Muhammad Syafiq terbalik dalam kem4langan di Kilometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal semalam.

Muhammad Syafiq, 25, yang juga penyerang muda Johor Darul Ta’zim (JDT) dan anak pe­rempuannya, Aaira Nur Saffiyya berusia 2 tahun hanya ced3ra ringan.

Isterinya yang sedang berp4ntang, Nur Amalina Norain, 25, pula ced3ra p4rah dan dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya di sini.

Cuba Elak Sesuatu

Ahmad memberitahu, Muhammad Syafiq yang juga anak sulungnya memaklumkan bahawa dia cuba mengelak daripada mel4nggar sesuatu yang tidak dikenal pasti berada di atas jalan.

Muhammad Syafiq ditenangkan ibunya semasa menatap jenaz4h bayi dan ibu mentuanya buat kali terakhir di Pendang semalam.

Dalam pada itu, menurut perkongsian oleh Pakar Perubatan Islam yang di kenali sebagai Tok Singa, beliau mengigatkna yang j1in itu wujud dan memberithau yang kawasan susur keluar ke jawi dari arah selatan memang ada ‘masalah’ sikit. Sudah banyak kes yang melibatkan ny4wa di situ. Tok Singa menasihati kepada semua pemandu supaya berhati-hati

“Saya bukan nak menakutkan orang awam…tetapi kalau boleh beringat…

“Banyak kawasan yang agak mistik sebenarnya…

“Takdir dan ketentuan itu milik Allah swt..

“Dan jin juga wujud..tempat mereka juga ada

“Takziah buat keluarga syafiq ahmad.-Al fatihah

Dalam pada itu, netizan juga menceritakan pengalaman yang sama

“Betul.Saya pernah sekali ride dgn motor siang hari lebih kurang waktu asar macam tu dekat susur tu sebelum flyover kereta wira terbabas melekat di pokok depan mata ada 4 lelaki Melayu meraung minta tolong saya lemah sikit bab ni,Saya cuma tolong call pihak bomba dan ambulans untuk bantu.keadaan jalan situ agak keras sikit,Hati2 buat semua pengguna bila melalui jalan tersebut.tempat nya sama macam kes semalam velfire tu” tulis seorang netizan

“saya dlu 1 bulan 2 kali kali balik dari kl smpai penang, pkul 2am baru brtolak, smpai pendang pkul 7, sebulan 2 kali, brulang la selama 3tahun, Alhamdulillah allah pelihara, xdak la nmpak2 yg ngeri2 sgt smpai membuatkan hilang kawalan, dlm 3 tahun tu, pernah jmpa 1 lembaga saja, Tinggi botak bentuk badan samar2 bentuk fizik manusia, cuma dia tinggi kaki panjang mcm getah, Badan hitam belagam seakan2 bayang2 berlari lintas jalan depan sy, Sy naik moto saja, Mmg jelas la nmpak, Berlaku dlu la, tahun 2016 dlu, Leoas tu bau hanyir2 tu perkara biaasa, Yg penting fokus pada jalan, Naik ja atas moto, baca doa mintak pelindungab dari allah, yakin pada allah, InshaAllah selamat, kalau jdi jugak perkara2 xdiingini, tu takdir allah”

Baru lepas jalani pemb3edahan, ini keadaan terkini isteri pemain JDT Syafiq Ahmad

Butterworth: Isteri kepada pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad, 25, selamat menjalani pembed4han di bahagian perut semalam dan dilaporkan stabil.

Perkhabaran positif itu dimaklumkan bapa Muhammad Syafiq, Ahmad Ibrahim, 56, ketika dihubungi di sini, hari ini.

Ahmad berkata, sepatutnya Muhammad Syafiq mahu memindahkan isterinya, Nur Amalina Norain, 25 dan anak sulung mereka, Aaira Nur Saffiyya, 2, ke sebuah hospital swasta untuk rawatan lanjut.

“Bagaimanapun, doktor yang melakukan pemeriksaan mendapati di dalam perut menantu saya ada sedikit masalah dan memerlukan pembedahan segera.

“Syukur semuanya berjalan lancar dan kini menunggu keputusan daripada pakar yang lain berhubung kesihatan menantu,” katanya.

Nur Amalina dan anak perempuannya cedera selepas kenderaan pelbagai guna dinaiki mereka sekeluarga terbabit kemalangan di Kilometer 163.6 berhampiran Plaza Tol Jawi di sini, semalam.

Susulan itu, Nur Amalina dipindahkan dari Hospital Sungai Bakap (HSB) ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) dan pemeriksaan mendapati dia mengalami kec3deraan pat4h tulang rusuk, pend4rahab dalam perut dan otak serta p4tah tulang peha kiri.

Anak perempuannya juga dipercayai mengalami pend4rahan dalam otak yang mana kedua-dua ibu dan anak itu kini dirawat di HSJ.

Mengulas lanjut mengenai keadaan Muhammad Syafiq yang juga penyerang Johor Johor Darul Ta’zim (JDT) itu, Ahmad berkata, anaknya sudah jauh lebih baik berbanding semalam dan mampu berbual seperti biasa.

“Syafiq yang semalam dilihat murung dan keletihan, kini dia lebih semangat apabila dari pagi sudah menghantar mesej kepada saya bahawa dia sudah bergerak dari Pendang, Kedah untuk melawat isteri dan anaknya.

“Syafiq turut mengajak saya, tapi pada masa ini hanya Syafiq sahaja dibenarkan masuk dan daripada apa yang dimaklumkan keadaan menantu serta cucu dalam keadaan baik.

“Saya berharap masyarakat dapat terus mendoakan keadaan anak saya dan keluarganya kembali pulih serta kuat menjalani kehidupan seterusnya,” katanya.

Kema4langan jam 4 pagi itu turut menyebabkan anak Muhammad Syafiq, Muhammad Aisy Saqeef, 22 hari; ibu mentuanya Zainab Wahab, 45; dan pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42, men1nggl dnia.