Video: Takde Adab, Ibu Ini Rakam BF Anak Perempuan Dia Selamba Buka Peti Ais mcm Rumah Sendiri

Sebagai ibu bapa dan tuan rumah, apabila ada tetamu seperti rakan sekolah anak-anak yang datang ke rumah.

Pastinya mereka akan meminta tetamu untuk buat seperti rumah sendiri.

Ini agar tetamu mereka selesa dan tidak rasa malv untuk bergavl.

Hakikatnya kata-kata ‘buat macam rumah sendiri‘ adalah lebih untuk menunjukkan kesopanan tuan rumah.

Dan tidak dimaksudkan secara llteral kerana tiada siapa yang suka rumah mereka diconquer orang luar.

Namun kadang kala, ada sahaja tetamu yang mengambil kata-kata itu secara serivs.

Dan selamba menyel0ngkar dan mengvsik harta benda tuan rumah tanpa segan silv.

Dalam sebuah video yang tvlar baru-baru ini pula, seorang wanita berkongsikan video dengan kapsyen “tolong bagitav bf anak aku yang ini bukan rumah dia”.

Kamera kemudian menunjukkan apa yang berlaku di belakang wanita itu di mana seorang remaja lelaki sedang mengeluarkan makanan dari peti ais sebelum tersengeh pada kamera.

Walaupun jelas wanita tersebut hanya bergvrau, rata-rata netizen terhibvr dengan gelagat lelaki itu.

Dia selamba membuat rumah orang seperti rumah sendiri sehingga memasukkan kepala ke dalam peti ais orang.

Antara tanggungjawab isteri kpd suaminya ialah tidak memasukkan lelaki yg bukan mahram ke dalam rumahnya ketika suaminya tiada di rumah.

Ini salah satu contoh pengabaian tanggungjwb yg dianggap remeh bg sesetengah orang.

“Demi content, mereka menjemput netizens buat keje.

Lps kena kondem, maka mereka akn ckp – semuanya usikan dan gurauan semata².

Sporting jgn ditunjuk kak, dorg belom kawen lg tu.

Buatnye gurauan awk tu tetibe ‘bukamata’ si bf yg bakal mak mertuanya suka share sume mende kt sosmed, kan ssh.

Kalau x pn, si bf boleh je slamba wat peel sbb tau betapa sportingnya bakal mertua.

Haru nnti.”

Komen Dari Netizenn

“Buka aib sndiri.. anak tu anak kau.. baik buruk dia kau yg mencoraknya..

Takkan derhaka sorang anak kalau bukan ibubapa yg terdahulu derhaka pada amanahnya kata ustazah asma harun.”

“Kalau aku jadi bapak pompuan tu,jngan kata pintu peti ais,pintu rumah aku pon dia x sempat pegang.

Sllap aku dah ballng tong gas kat muka budak laki tu,spnda pon masih mak ayah beli kemain nak berclnta.

Kelmahan ibu bapa tu sendiri. Nk bersifat sportlng, tpi xkene cara.”

“Ni elok mak ade kat rumah, bkak pti ais. Klu mak xde, bukak bnde lain plak.

Xde adab ..adab bermula dr umh ..lom kawen x yah bg muka kuar masuk umh org pastu wat mcm umh sendri plak ..”

“Bkn muhlim lom halal ..patut makcik sound dr awal2 lg.. jgn bg masuk umh.

Aku masa couple dulu 1st time nak jumpa bakal mertva punya la berpelvh, ni ko relax je selongkar fridge dia.”

“Siap dia gvrau lg video dgn bf anak. Jgn benda lain diselongkar masa tu menysal tak gvna dah.”

“Tp aku rasa..dlm kess ni..mak dia pun mcm x kisah pun..mcm nk melawak..tp tu la..

Bila dh msk sosial media ni..mcm2 la komen yg kita dpt.”

“Tp bg aku..ttp juga x manls kita buka peti ais,tv,masuk dapur org.

Bilik org sesuka hati..aku sndri xske klu org luar buat mcm tu kt rumah aku.”

Sumber : HCL/OM