Ini rekasi Ellie Suriaty bila Azri Iskandar senyap-senyap cucuk v4ksin, “tak mahu gaduh suami isteri”

UMUM mengetahui pasangan pelakon Azri Iskandar dan Ellie Suriaty Omar enggan menerima su.ntikan v4ksin C0vid-19 atas faktor keselamatan.

Namun demi tuntutan kerja, Azri, 53, rupa-rupanya sudah lengkap v4ksinasi tanpa pengetahuan Ellie yang juga seorang pengarah terkenal.

Bercerita tentang hal itu kepada mStar, Ellie, 51, yang lantang menolak v4ksin buat masa ini berkata dia terpaksa akur dengan tindakan suaminya itu.

“Azri dah v4ksin, dah dua dos. Dia buat tu pun tak cakap dengan saya.

“Pada saya… saya pun tak nak berg4duh kerana itu pilihan dia. Tak apa la, tak ada berg4duh kat rumah,” katanya ketika dihubungi mStar.

Azri Iskandar terkpaksa menerima v4ksin demi tuntutan kerja.

Sebelum ini mStar melaporkan selain Ellie dan Azri, dua anak mereka yang berusia 17 dan 12 tahun turut enggan menerima sun.tikan v4ksin C0vid-19 atas sebab-sebab keselamatan dan kesihatan.

Mengulas lanjut tentang tindakan Azri, Ellie berkata dia rasional berkaitan hal itu kerana suaminya perlu keluar bekerja mencari nafkah untuk mereka sekeluarga.

Tambahan pula sebagai pelakon, mereka perlu memenuhi syarat lengkap dua dos v4ksin sebelum dibenarkan terlibat dalam mana-mana produksi.

“Dia tak happy dengan perkara ni (v4ksin). Tapi sebab dia ketua keluarga, kena cari nafkah.

Jika dia jatuh sakit saya akan jaga dia sebab dia suami saya dan teruskan makan makanan sunnah. Saya tak mahu keluarga jadi berpecah sebab keputusan ni,

“Sebab itu dia buat ni diam-diam tanpa beritahu saya… tahu-tahu je dah dua v4ksin.

“Jika dia jatuh sakit saya akan jaga dia sebab dia suami saya dan teruskan makan makanan sunnah. Saya tak mahu keluarga jadi berpecah sebab keputusan ni,” katanya.

Dalam pada itu ketika ditanya tentang keputusan kerajaan yang belum berhasrat melarang pelajar enggan div4ksin daripada masuk ke sekolah untuk belajar secara bersemuka, Ellie berkata dia masih skeptikal tentang hal berkenaan.

“Mula-mula mereka kata memang tak ada paksaan untuk ambil v4ksin, tapi akan kaunseling ibu bapa.

“Jadi ini persepsi kerajaan mengatakan ibu bapa yang memberi tekanan kepada anak-anak untuk tidak div4ksin.

“Seolah-olah kita dituduh tidak menjaga kesihatan anak-anak. Anak-anak belong to their parents not belong to the government. Pada saya itu statement yang tidak bertanggungjawab,” katanya.

Ellie akan buat keputusan untuk berhentikan anak-anak dari sekolah sekiranya masih dipaksa terima v4ksin.

Katanya lagi, sekiranya kerajaan masih enggan menghormati keputusan mereka, dia tidak teragak-agak untuk berhenti menghantar anak-anaknya ke sekolah.

“Walaupun dipanggil untuk kaunseling I would still say no. Harap kerajaan hormati keputusan ibu bapa.

“Anak-anak mengadu kawan-kawan pulaukan mereka, tapi tak apa la kena pulau… tak ada la sampai nak bermu.suh, its ok.

“Tapi I have to choose berhentikan anak sekolah, not going to school. Diskriminasi ni sangat buruk untuk mental,” ujarnya.