AIi Puteh akhirnya bersuara selepas teruk dikec4m dituduh ambil hak kak iparnya.

Selepas berdiam diri dan truk dikec4m netizen apabila ditudoh mengambil hak kakak iparnya yang juga balu Allahyrham Abam,AIi Puteh akhirnya bersuara.

Ali Puteh meluahkan beliau terasa hati dengan kenyataan kakak iparnya, Siti Nurhidayah Mohd Ali ketika ditemu bual secara langsung di Instagram usahawan, Datuk Seri Aliff Syukri, semalam.

Sebelum itu menerusi temu bual dengan jutawan kosmetik itu, Nurhidayah memaklumkan terdapat beberapa kekangan yang dihadapinya selepas pemergian aruwah membabitkan harta peninggalan Abam termasuklah kereta yang didakwa diuruskan pihak keluarga Abam.

Pembantu AIiff yang turut hadir bersama bertanya tentang khabar bahawa kereta yang sering digunakan Hidayah teIah ditarik oIeh pihak keIuarga Abam sehingga mereka terpaksa mengunakan khidmat grab.

” Hari tu sy nak bawa anak sy pergi kIinik kerana anak sy demam, sy minta kunci kereta tapi pihak sana tak bagi.

” Perasaan sedih tak tahu nak fikir macam mana. Sekarang fikir untuk anak saja. Nak besarkan dan sekolahkan macam mana.

” Sebelum ini saya bawa kereta, sekarang tak ada. Saya tak tahu sebab belah sana (keluarga Abam) yang uruskan. Saya tak berani nak jawab macam mana,” katanya dalam temu bual itu.

Berpunca dari video dan kenyataan yang sudah tular itu sejak semalam, Ali memuat naik status yang menggambarkan perasaan terkilan terhadap kakak iparnya.

Malah, Ali juga turut memuat naik status yang ditujukan kepada Aliff Syukri yang dianggap mengambil kesempatan dalam situasi dihadapi keluarganya ketika ini.

” Aliff Syukri, aku cbar kau jumpa aku dan keluarga. Dsar org kaya yang mengambil kesempatan!” katanya.

Sementara itu, Ali ketika dihubungi Harian Metro enggan mengulas lanjut mengenai status dimuat naik di IG yang didakwa ditujukan kepada kakak iparnya dan Aliff Syukri.

Ali berkata, pihaknya akan mengadakan sidang media untuk menjelaskan semua perkara yang berkaitan isu itu.

” Saya tak boleh nak komen lebih lanjut mengenai perkara ini. Dalam masa terdekat, saya akan mengadakan sidang media dan sekarang sedang menguruskan beberapa hal berkaitan majlis ini.

” Pihak saya akan menjelaskan satu persatu. Saya takut kalau keluar kenyataan sekarang ia akan menimbulkan ftnah dan mengeruhkan lagi keadaan.

” Saya akan jemput semua rakan media untuk membuat liputan. Doakan saya,” katanya.

Dalam masa sama, Aliff menerusi akaun IG berkata, video yang dibuat itu adalah untuk saluran YouTube miliknya selepas mendapat persetujuan daripada pihak Hidayah.

Usaha Harian Metro untuk mendapatkan penjelasan daripada Nurhidayah gagal apabila panggilan telefon dan mesej tidak berbalas.

Sementara itu menerusi ruangan komen di Fcebook, seorang netizen mempertahankan tndakan Ali dengan mengatakan pemberian harta perlu dilakukan selepas segala hutang arwh diselesaikan.

Menurutnya, pihak Ali dan keluarga bukan sebab rambang mata, tapi sebab banyak benda perlu diselesaikan. Adakah selepas arwh mninggaI semua benda akan selesai sekelip mata? Pasti ada perkara-perkara yang perlu diselesaikan mengikut saluran betul.

Sebagai contoh, telefon bimbit arwh. Untuk urusan kerja arwh yang tergendala (salah satunya kerja arwh yang Achey dan fad ambil alih tanpa bayaran itu). Nota penting Abam dan segala contact. Adakah si isteri tahu sejauh mana berkenaan kerja arwh.

Kemudian pasal kereta, hutang masih spenuhnya atas nama arwh. Jika hutang, vellfire paling murah rasanya dalam 4k sebulan. Kalau beri kepada si balu pakai, mampu ke bayar bulanan dengan simpanan yang ada untuk hari-hari mendatang.

Komen warganet.

Selama dlm edah 4 bulan 10 hari kereta tu wajib di bagi pada dayah untuk guna…lps habis edah barulah kira mcm mana..itu yg saya dgr dari usttaz syafiq.

Harap segalanya dipermudahkan…diselesaikan Cara baik krn Tak semua tahu Sapa yg benar…Tak semua Tak thu belah Mana yg betul…semoga perkara ini dapat diselesaikan tanpa sebarang fiitnah… beberapa Hari Kita dgr cerita yg baik Dan pengajaran yg blh Kita ambil Dan contohi aruwah…alih2 masalah yg lain kurang sedap didengar pula timbul.

Susah kalau Ada harta. Ramai yg dtg menuntut. Sebab itu wahai para isteri simpan duit Atas nama bersama…kalau suami mennggal Tak jadi masalah.

Pasai harta pun nk masok smpai sidang akhbar bagai…tk boleh ke nk setel cara baik …harta ank yatim jgn dok buat main ..hidup tk senang walau ko ada sejuta dlm bank.

Masalah mampu ke tidak dia bayar bulanan keta tu tak plu d pertikaikan pandailah dia.. bagi jelah dia pki.. dah hak suami dia.. knpa kauorg pulak sibok .. adikbradiknyer..sampi nk bawa anak ke klink pon tak bagi apa ke jadahnyr..kesian plk.

Sedap Nye mulut ko Ali panggil kakak ipar bintang…lepas tu nk buat sidang media…ko Ali lg bintang menidakan harta ank ytim.

Kok ye pn jgn la pnggil org bintang..dia bkn ckp cara tegedik2 kt org.dh tahu dia lurus bendul sila la explain bg terang.

Kalau kereta mahal kau dah ambik gantilah dengan kereta yg hamba allah tu mampu…ni tidak.

bukan kew kalau kereta atas nama aruwah bile da meninggal dunia insurance yg bayar kan kew?

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.