Dijemput Ilahi Ketika Dalam Tidur, Pelakon Yana Samsudin KehiIangan Insan Tersayang. Ini Luahan Yana

” Innalillahwainalillahirojiun..lately ni bila baca berita orang mninggaI dan ziarah orang mninggaI.. rasa terlalu sayu.. sampai rasa nak elak pun ada sebab tak dapat bayangkan kalau terjadi kat diri sendiri. Hilang abang, hilang ayah hilang suami sekelip mata. .

” Rupanyaa hari ni, aku kehiIangan adik aku.. Ya Allah .. macam mana nak ada kekuatan diri ni.. satu satunya lelaki dalam adik beradik, baru jadi ayah 37 hari…..

Demikian luahan pelakon pelakon Yana Samsudin, selepas kehiIangan adik lelaki yang baru bergelar bapa 37 hari lalu.

Yana berkongsi berita pemergian Allahyrham Muhammad Fahmi Harith, di Instagram (IG), sebentar tadi dan difahamkan adiknya itu mninggaI dnia dalam tidur, petang tadi.

Dalam perkongsian itu, Yana meluahkan kesedihan kehiIangan Muhammad Fahmi yang baru merasai nikmat sebagai bapa, selepas tiga tahun mendirikan rumah tangga.

Menurut Yana, setiap kali membaca berita kem4tian, dia pasti sayu hingga cuba mengelak daripada mengikutinya. Yana mengaku tidak dapat membayangkan jika perkara sama berlaku kepadanya, apatah lagi jika membabitkan ayah dan suami.

” Dik… ada bagitau Nana yang nak balik Yong peng minggu ni kan sebab nak sambut birthday sekali? Rupanya betul akak bawa ko balik dik… kejap lagi kita jumpa Nana dan Fattah , mak abah dan semua ya.. .

” Dik.. akak halalkan segalanya dnia akhirat… Dik , ko seorang yang memudahkan urusan orang lain.. ada masalah diam.. takda masalah pun diam.

” Tak da apa lagi akak boleh cakap , akak dah sakit kepala sakit mata menangis dari siang tadi.. akak terlalu sayang kan ko , tapi Allah lebih sayang kan ko dari segalanya… .

” Ko pergi tanpa kata apa apa kepada kami.. Nana masih pantang kat Sarawak .. ko pergi tinggalkan dnia ni sorang sorang kat rumah tu dik.

” Ya Allah sedih akak dik .. tapi akak tengok di sebalik hikmah semua ni mudahnya kau pergi dik.. Semoga Allah ampun segala d0sa dan mudah kan urusan di akhirat kelak… amin..

Yana yang sedih kerana adiknya mninggaI dnia seorang diri di rumah dan tidak sempat meninggalkan pesan.

Pada entri itu, Yana memohon sesiapa yang mengenali arwh agar mengampunkan segala d0sa serta menghalalkan makan dan minumnya selama ini.

” Mohon doakan Al-Fatihah buat arwh adik saya Muhammad Fahmi Harith Bin Samsudin. Fahmiharith #achikamie yang mninggaI masa tidur.

” Mohon jika ada salah silap arwh minta halal makan minum arwh. Kalau ada apa apa PM saya dan suami saya ya.. Fadzilzahari … yang benar

Salam Takziah kepada Yana sekeluarga. Semoga arwh ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : IG Yana

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.