Ebit Lew Melawat Gerai Buah AzIee Senario, Sekali Netizen Perasan Sesuatu yg Mengejutkan

KUALA LUMPUR: “Saya berniaga sebab hendak bagi keluarga makan.”

Itu penjel4san pelawak yang mencipta populariti bersama kumpulan Senario, Azlee, 54, ketika mengulas foto memaparkan dirinya menjual buah-buahan yang tular, baru-baru ini.

Mengaku terk3san dengan imp4k penvlaran p4ndemik Covldl9, Azlee atau nama penuh, Azlee Jaafar mula menjual buah-buahan.

Dan juga menjuak hasil tangkapan laut seperti ikan, ketam, kupang, kerang, lala dan siput sedut di tapak niaga di Saujana Utama, Sungai Buloh, sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0.

Azlee berkata, dia perlu berusaha mencari pendapatan berikutan penutupan industri kreatif selain faktor tabungan yang makin men1pis.

“PKP 3.0 kali ini agak terkesan untuk anak seni seperti saya. Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS).

Mereka belum memberi kebenaran untuk menjalani penggambaran sepenuhnya.

“Sekarang, sudah beberapa bulan (PKP 3.0 dilaksanakan), duit simpanan pun mula kehabisan.

“Jadi, saya buat keputusan berniaga kerana perlu beri keluarga makan. Kalau pinjaman rumah dan kereta, kita boleh mengharapkan moratorium.

Namun, soal bil air, elektrik dan makanan, kita perlu ada wang.

Ebit Lew buat kejutan di gerai Azlee Senario

Pelawak kumpulan Senario, Azlee menerima kunjungan pendakwah bebas, Ebit Lew di tapak perniagaannya di Saujana Utama, Sungai Buloh hari ini.

Menurutnya, dia terkejut dengan kunjungan yang dilakukan oleh Ebit berkenaan.

“Alhamdulillah. Ia satu kejutan apabila di kunjungi orang yang saya segani dan hormati Ustaz Ebit Lew di tapak saya berniaga di Saujana Utama, Sungai Buloh, Selangor pagi tadi.

“Kita baik Allah sayang. Terima kasih Allah atas pertemuan ini,” katanya menerusi satu entri yang dimuat naik di laman Facebook Ebit hari ini.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

“Alhamdulillah,smoga Allah beri kesihatan yg baik utk bg Azlee Senario sekeluarga dan d murahkan rezeki Aamiin…terima kasih juga ustz ebit lew…moga allah merahmati dan bertambah lg rezeki…aamiin” – Rahim

“Alhamdulillah . Semoga Allah memberi kesihatan yang baik dan dijauhkan dari segala penyakit yg merbahaya utk bang Azlee Senario sekeluarga dan semoga dimurahkan rezeki selalu. aamiin” – Maya

“SYUKUR ALhamdulillah aamiin robbalaalamin semoga segalanya urusan dipermudahkan dirahmati diberkati dan dimurahkan rezeki mericik meriahnya selamanya buat abg Azlee Senario Sekeluarga aamin robbalaalamin” – Lin

    

Netizen Perasan Ebit Lew Semakin Steady

“Saya masih menyokong ustaz ebit lew..terus kuat.. sblm ustaz pergi ke gaza.. ustaz mmg da byk tlg org ii dekat malaysia tanpa mengira kaum dan agama..

Bila die nak ke gaza ustaz ebit lew xde pon keluarkan tabung khas misi ke gaza.. tahu ii die nak ke gaza…

Dan org taw duit sumbangan rakyat malaysia utk tabung ebit lew khas utk ebit lew memberi pertolongan kepada semua manusia dan malah haiwan pon ustaz ebit lew penah bantu…

Sblm ke gaza mcm ii ustaz da tunjuk kebaikan ustaZ pada rakyat malaysia.. xde isu ustaz ebit lew cari duit utk sumbang ke gaza..” – Azlan

“Ustaz… Ank llki saya yg istimewa bnyk ikut jejak ustaz, bnyk bntu org yg tak mampu… Dia dn kwan2nya tubuhkan satu pertubuhan bntu bnyk org ssh…

Kemarin mereka serahkan 2 kerusi roda utk yg memerlukan..Sblumnya pun mcm2 yg dberikn utk yg mmrlukan..

Walaupun dia masih lgi bljaq, tpi suka buat keja amal mcm tu alhmdulillah…… Sejuk saya mngandungkan dia ustaz…

Klau ustaz nk tgk aktiviti dia dn kwan2 nya buka fb fitri syazwan…

Baru permulaan saya doakn dia berterusan buat keja amal ni sampai bila2 ..macam ustaz…” – Suraya

    

Tonton Video

“Semoga berjaya bang…dulu meniaga roti canai kena pedajal je dgn jiran sebelah.kawan tu skrg dah kerja dgn lawyer.lps tu dah jual ubat.moga sukses” – Lan Manja

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!