“Orang Pun Dah Muak Tengok Cerita Kau Dengan Anak Kau” – Luahan Zarina Zainuddin ini mengundang sayu

Pelakon Zarina Zainuddin mengakui bukan mudah untuk mengendalikan anak auutism, Muhammad Razil Azrai atau Azil.

Menerusi laman Instagram miliknya, Zarina menjelaskan adakalanya dia hampir berputus asa untuk membesarkan anaknya itu yang mempunyai pelbagai ragam.

“Bila merenung wajah Azil ni saya pun sayu. Saya mak mestilah ada perasaan kasih walau asyik kena pukul kena giigit.

“Kadang nak bangun pun tak larat tapi gagahkan jugak kadang rasa nak tinggalkan jer bila keluar. Sampai separuh jalan patah balik ambik dia,” tulisnya.

Tambah Zarina, ada juga pihak yang mempertikaikan tindakannya yang dikatakan sering meraih simpati apabila berkongsi video bersama Azal.

“Orang ada yang mengata, ehh sudah-sudahlah mintak simpati orang, orang pun dah mu4k tengok cerita kau dengan anak kau yang s4kit ot4k tu. Biarlah, katalah suka hati koranglah nak kata apa.

“Allhamdulillah, saya cuma nak kongsi apa yang saya rasa dan alami bila berdepan dengan anak-anak autism saya. Tak suka tak apa.

“Semoga anak saya dan anak-anak auutism yang lain dapat sepenuh perhatian dan kasih sayang dari ibu bapa dan kaum keluarga juga masyarakat sekeliling.

“Buat semua followers saya, terima kasih kerana selalu mendoakan saya. #AllahSentiasaAdaUntukKita,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen, rata-rata kagum melihat kesabaran dan kesungguhan Zarina menjalankan tanggungjawabnya sebagai ibu kepada anak kembar auutism.

Ada juga berharap agar Zarina tidak mempedulikan apa yang diperkatakan oleh orang sebaliknya terus memberi inspirasi kepada pengikutnya.

Selain berlakon, Zarina juga terkenal dengan jualan pulut kuning bersama rendang yang mendapat sambutan positif pelanggan.

Zarina Zainuddin dedah jadi isteri kedua kerana simpati suami

TANGGAL 13 Julai lalu, genap 25 tahun usia perkahwinan Zarina Zainuddin dengan Datuk Seri Raihan Wan Jaafar sebagai isteri kedua.

Zarina berkata, selepas tiga bulan berkahwin suaminya memberitahu perkahwinan itu dibina atas dasar si1mpati dan suaminya lebih mementingkan isteri pertama.

“Selepas tiga bulan berkahwin, suami saya berkata pada saya; abang kahwin dengan Ina (panggilan Zarina) sebab abang kesian sahaja, kakaklah segala-galanya dalam hidup abang. Lepas kahwin baru abang sedar abang lebih perlukan dia,” tulisnya di Instagram.

Tambah Zarina lagi, Raihan memberitahu tiada cinta dalam dirinya terhadap Zarina namun dia memintanya bersabar. Bagaimanapun pada akhirnya pesanan itu membuahkan hasil dan mereka masih bersama sebagai suami-isteri.

Perkongsian Zarina di Instagram bersempena ulangtahun perkahwinannya yang ke-25.

“Saya masih ingat lagi kata suami saya, ‘abang tak nak isteri keluar ikut depan, dia keluar ikut pintu belakang. Kalau nak jadi seorang wanita harus belajar bersabar dan bersabar.

“Terima kasih abang… Sabar itu separuh daripada iman,” katanya.

Dalam pada itu, Zarina berkata, perkongsiannya itu diharap dapat menjadi pedoman dan pengajaran untuk semua dalam memahami erti sebenar cinta.

“Anda boleh dapat cinta tetapi anda tidak akan dapat menguasai cinta. Cinta itu mahal dan hanya untuk Allah sahaja untuk berserah,” ujarnya lagi.

Hasil perkahwinan dengan Raihan, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu pasangan kembar Muhammad Razil Azrai dan Muhammad Raizal Azrai, 22 , Muhammad Naim Azraidan, 15, dan Muhammad Adam Azrai, 12 tahun.

Zarina Zainuddin suami

Bagaimanapun anak kembarnya itu ialah kanak-kanak istimewa a@utism.

Mengimbau perkahwinannya dengan Raihan, Zarina berkata, walaupun ma@dunya, Datin Seri Noorhasimah Mohd Noor memberikan keizinan untuk suami berm@adu namun ketika itu dia sedar hati seorang wanita lain ha@ncur berd3erai.

“Walaupun perkahwinan saya atas izinnya tapi dia terlvuka di saat saya baru mengejar bahagia.

“Perkahwinan dalam usia saya 22 tahun, saat itu saya cuma katakan padanya saya tiada sesiapa kakak, hidup saya macam lalang ditiup angin ke kiri… ke kirilah saya ditiup angin, ke kanan ke kananlah saya.

“Allhamdulilah dengan izinnya… Kawinlah saya nun jauh di seberang sana,” jelasnya yang kini bahagia berm@adu.

p/s: Semoga Zarina tabah dalam menghadapai duvgaan. Orang luar hanya mampu melihat, tapi tidak dapat rasa kepayaha@n dalam  Zarina membesarkan dua orang anaknya

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.